06. 06. 2018

31. 05. 2009 Vse, co jsme ve Varanasi chteli videt, bylo spatreno, ted uz v podstate jenom cekame na vlak. Travime cas na internetu, jdeme si na obed do nasi oblibene mistni jidelny. Kolem pate odpoledne se vracime na hotel, vyzvedavame si batohy a na riksi jedeme na nadrazi. Nemuzu uverit, ze vlak je tu nacas, ani minuta zpozdeni. V 19.15 opoustime Varanasi. Ve vlaku je pohoda, jizdy vlakem pres noc mam moc rada.

01.06.2009 V 7.30 vystupujeme na nadrazi v New Delhi. Vlak byl presny jak hodinky. Davame si batohy do uschovny a vyrazime do nasi zname ctvrti. Chceme si tu vymenit prectene knizky za nove ctivo, najist se a snad se i nekde osprchovat. Uzivame si posledni hodiny v Indii, ruch a chaos na ulici, taxici, riksove, tuktuci, troubeni, prach, odpadky, kravy, smrad. Tesim se do Malajsie na zmenu, ale po Indii se mi bude styskat. Bylo to fakt super. Odpoledne si domlouvame jednoho tuktukare a jedeme na letiste (za 200 rupek). Protoze je to jeste hodne hodin, nez nam leti letadlo, cekame v cekaci hale mimo letiste. Je tam jidlo, piti a dokonce i sprcha, takze vyuzivame i tyto sluzby, protoze ve meste se nam to nezdarilo. Ve 20.00 se presouvame do letistni haly a v 23.00 opoustime Indii. Good Bye Incredible India!

02.06.2009 Leteli jsme v bource, tak nam letadlo trochu poskakovalo, traslo se a propadalo se. Nic moc prijemneho. Dostali jsme ale vyborne jidlo a na dve hodinky se nam podarilo i usnout. V 6.30 jsme pristavali v Kuala Lumpur. Zase ten nejznamejsi problem. Jak se dostat z letiste a nevydat cele jmeni? Nakonec se nam podarilo najit taxikare, ktery nas odvezl za 80 ringitu (1 ringit = 5.50 Kc) primo do ctvrti Chinatown, kde jsou levnejsi hotely. Zkusili jsme hned prvni guesthouse, pred kterym nas taxik vylozil Backpacker Travellers Inn. A uspeli jsme, pokoj bez oken, sprcha a zachod na chodbe, cisto a klid za 29 ringitu na noc. I kdyz jsme v letadle temer nespali, nevydrzeli jsme na hotelu ani minutu. Museli jsme do ulic. Malajsie, Kuala Lumpur, neuveritelny rozdil oproti Indii. Moderni mesto, vsude cisto a poradek, parky, mrakodrapy, prosklene stavby, mesity, normalni obchody, obrovska nakupni centra, stanky s jidlem a se vsim moznym, prodavaci ovoce... Proste moderni civilizace. Toulame se mestem, davame prvni simple jidlo a uzivame se to. Jiz delsi dobu premyslime o koupi noveho fotaku. Peta ma vyhlidnuty NIKON D60. Delame pruzkum a porovnavame ceny. Vyplati se to tu. Odchazime z nakupniho centra a Peta ma fotak a ja iPod, ktery jsem moc chtela. Kazdy si neseme svoji hracku a mame radost jako male deti o Vanocich. Utocime na stanky s jidlem, chro chro chro. Je to vyborne. Uz jsme potrebovali trochu zmenit jidelnicek. Tady je jidlo podobne thajskemu. Ach jo, zase se zadne hubnuti konat nebude. Vecer se na hotelu potkavame s Cechem Ladou. Kluci jdou na pivo. Neuveritelne. I bary tady maji, a dokonce klimatizovane. Tedy klimatizace je tu v podstate vsude. Chladi se ostosest a my mrzneme a drkotame zuby :-) Venku je teplo a hodne vlhko. Ale je to prijemne. Je tu podstatne lip a o 10 stupnu min nez v Indii. Prvni den v Malajsii nam utekl jako voda.

03.06.2009 Museli jsme dospat tu minulou noc, probouzime se a je 9.45. To se nam uz dlouho nestalo. Dopoledne zustavame na hotelu a planujeme trasu po Malajsii. Neni to jednoduche. Clovek by chtel navstivit uplne vsechno, ale to by tu musel stravit nejmin rok. Odpoledne poznavame Kuala Lumpur. Jezdime mistni mestskou vlakovou dopravou - nekoli typu vlaku a koleji (neco jako u nas metro, akorat ze tady je to nad zemi i pod zemi / monotrail). Spoustu casu travime u dvojcat Petronas Towers88 pater, vyska 452 m. Propojeny jsou prosklenym mostem Skybridge ve vysce 170 m (41. patro). Je mozne se podivat nahoru na Skybridge. Denne tam ale muze pouze omezeny pocet navstevniku (1007 osob). Vstupenky jsou vzdy rozebrany behem dvou prvnich hodin po otevreni, a tak to zkusime zitra rano, jestli budeme mit stesti. Nas novy fotak je uzasny. Ucime se s nim pracovat. Delame asi sto fotek dvojcat a vseho mozneho. Krasne jsou vecerni fotky po setmeni. Mame z fotaku opravdu velkou radost. Po ceste do hotelu jeste fotime mesitu Masjid Jamek, pry nejkrasnejsi mesita v Kuala Lumpur. Dalsi den je za nami. Je tu tolik novych vjemu, ze temer nechapu, kam ten cas tak utika.
Foto - na ulici potkate kdekoho :o)
Foto - zrcadlo
Foto - Kuala Kuala Lumpur Lumpur
Foto - cinska cajovna

04.06.2009 Petronas Towers a Skybridge nas uchvatily. Vstavame brzy a jdeme do fronty na listky. Po ceste si kupujeme snidani, na ulicich lide rozbaluji snidanove stanky a nabizeji ruzne sendvice, buchticky i hotova jidla s ryzi. Clovek ma opravdu na vyber. V 7.30 jiz stojime ve fronte na Skybridge. Jsme mezi prvnimi desitkami navstevniku, vypada to, ze dostaneme listky hned na prvni nebo druhou vypravu. Mame stesti, vysly na nas posledni dva listky v 9.00. Vse je tu maximalne zorganizovane. Lide dostanou navstevnickou karticku na krk, 3D bryle, aby mohli zhlednout uvodni kratky film - reklamu na Petronas Oil - tato spolecnost vybudovala tato dvojcata a sidli zde. V cele budove jsou jen kancelare. Po filmu nastupujeme do vysokorychlostniho vytahu, ktery zvladne 41 pater za 41 vterin. To byla rychlost, taky nam pekne zalehly usi :-) Na moste jsme prvni. Je to uzasne. Nadherny vyhled na Kuala Lumpur z 170 ti metrove vyskyParada. To byl skvely zazitek. Dalsi atrakci dnesniho dne je navsteva Aquaria. Nechali jsme se zlakat a udelali jsme moc dobre. Maji to tu opravdu vymakane. Ruzne rybymalevelkeobrovskezelvy ruznych velikosti, podmorsti zivocichove, teraria s hady, pavouky a leguany. Je to bomba. Nejvic me dostava tunel, kde ryby plavou vsude kolem i nad hlavou. Je tu spoustu deti, kteri krici, behaji, smeji se, a ja si pripadam jako jedno z nich: "Peto, Peto, zralok, a tam dalsi. Ten je obrovskej. Divej, rejnok, jak lita...." Proste mam prvni Vanoce. Uzasne bylo krmeni. Mlady kluk krmi rejnoky, zraloky, zelvy a ryby temer z ruky. Je to hrozne srandovni. Zraloci plivou a prskaji vodu ven z akvarka, rejnok se snazi vyplazit na breh, aby ukoristil dalsi krevetu. Fakt jsem se tu nasmala. Akvarium si dnes definitivne vyslouzilo prvni pricku. Vracime se do hotelu, abychom zaplatili dalsi noc, kupujeme si zaroven listky na zitra na autobus do Cameron Highlands. Obedvame v jidelne vedle naseho hotelu, jidlo je opet vynikajici. Po obede se vydavame do zahrad a parku Lake Gardens. Cesta je nejaka narocna. Presne nevime kudy, a tak se motame mezi silnicemi, sestiproudovkou, nadjezdy a podjezdy. Pak se ptame na nejaky autobus, ale je to vse nejak moc slozite. Oba dva se na sebe divame se znacnym zoufalstvim v ocich a beze studu to vzdavame. Velkomesto nas totalne vycerpalo. Peta jde na internet a a ja se vracim na hotel, kde cele odpoledne venuji planovani cesty po Indonesii. Musime se rozhodnout kam a kdy, abychom co nejdrive mohli nakoupit letenky. Na veceri si dopravame u cinanapecenou ryzi v hlinenem hrnci, salatek a k piti kokosovej orechCinska ctvrt je dobre misto :o) Vecer dodelavame blog. Pod hotelem duni "rege" diskoteka - dobrou noc.
Foto - tradice a soucasnost
Foto - jidelna a lakadla
Foto - vyborny drink z kokosoveho mleka - nastrouha se led, prida se karamel, kokosove mleko, jakesi zelene testovite zmolky, kukurice, fazole a varena ryze. Pak uz jen brcko dost tluste na to, aby jim vse bez problemu proslo. Mnam.
Foto - plysova kytice (Inspirace pro kvetinare - vse ma sveho kupce. Zdravim pani Mostkovou ze Znojma :o)
Foto - oblibene ledove ovocne drinky
Foto - po veceri - nalada v ulici
Foto - prodavac Jack fruitu Lenka by pro kousek Jack fruitu sla trznice kraj.
Foto - konvicka

Články

05. 01. 2009 - Sbaleno

Překulily se svátky a datum odletu nám dýchá na záda. Veškerá možná očkování jsm ...

10. 01. 2009 - Delhi

V patek 9. 1. se sesly nase cesty na Londynskem letisti Gatwick. Presne podle p ...

13. 01. 2009 - Agra - Taj Mahal

Rano se probouzime, resp. nas budi hotelier, ze se musime zapsat, je sest rano, ...

16. 01. 2009 - Jaipur

16. 01. 2009 rano vstavame v 5.00. Balime a verime, ze ze vcerejsiho vecera ...

18. 01. 2009 - Jaipur to Pushkar

18.01.2009 vstavame, balime a vyrazime dal. Na recepci doplacime jednu noc a ...

20. 01. 2009 - Ajanta, Ellora

20. 01. 2009 rano snidame, naposledy v nasem suprovem hotylku. Balime a vyrazime ...

24. 01. 2009 - Kerala

24.01.2009 o pul osme rano prijizdime do Bombaje. Bereme taxika na letiste - v ...

29. 01. 2009 - Trek z Top Station

29. 01. 2009 v 8.00 rano jedeme busem na Top Station, davame caj v mistni boude, ...

01. 02. 2009 - Kumily

01. 02. 2009 Snidame na verande, pereme pradlo a vyrazime do prirodni rezervace ...

03. 02. 2009 - Varkala

03. 02. 2009 vstavame brzy, je to mor, v 5.50 chytame bus do Kottayam. 3.5 ...

09. 02. 2009 - Pondicherry, Mamallapuram

09. 02. 2009 v 5.30 rano vystupujeme ve Villupuram a autobusem jedeme do ...

15. 02. 2009 - Thajsko, Laos Vientiane

15. 02. 2009 15 minut po pulnoci startuje z letiste Chennai nase letadlo do B ...

20. 02. 2009 - Laos - Luang Prabang, Nong Khiaw, Muang Ngoi

20.02.2009 rano v 5 hodin prijizdime do Luang Prabang. Jizda byla opravdu dost ...

25. 02. 2009 - Luang Namtha, Muang Sing - Trek

25. 02. 2009 Rano se prochazime mesteckem Luang Namtha, na nadrazi zjistujeme ...

01. 03. 2009 - severni Thajsko

01. 03. 2009 Vstavame hodne brzy, vydavame se na nadrazi zjistit bus do Xouei ...

19. 03. 2009 - jizni Thajsko - pokracovani

19. 03. 2009 Dopoledne relaxujeme, na obed vyrazime do Thong Saly, na nas ...

25. 03. 2009 Severozapadni Indie

25. 03. 2009 ... a nechci se probudit. Ale Lenko, nemuzes byt takova mekkota. ...

29. 03. 2009 Indie - Dharamsala, Rishikesh

29. 03. 2009 Dnesni den budeme travit na ceste, to je vic nez jasne. Nejprve se ...

09. 04. 2009 Nepal - Kathmandu, Pokhara

09. 04. 2009 Kolem poledne opoustime Rishikesh a sbernym tuk tukem jedeme do ...

15. 04. 2009 - Trek Annapurna Sanctuary 1

15. 04. 2009 Brzy vstavame, dobalujeme, snidame, nepotrebne veci pro trek ...

15. 04. 2009 - Trek Annapurna Sanctuary 2

22. 04. 2009 Vstavam ve 4.00, abych se sla podivat na hvezdy. Je to uzasne, jako ...

25. 04. - 05. 05.2009 Nepal Pokhara rafty zpět do Kathmandu

25. 04. 2009 Naprosto odpocinkovy den. Je to potreba po tak intenzivnim zazitku. ...

06. 05 - 20. 05. 2009 Darjeeling, trek v Sikkimu

06. 05. 2009 Poslednich par hodin v Kathmandu. Balime batohy, zda se mi, ze uz ...

21. 05. 2009 - Bodghaya

21. 05. 2009 Dopoledne jeste zaridit par veci, na internet, posledni setkani s ...

27. 05. 2009 - Varanasi

27. 05. 2009 Vstavame pred patou a tuk tukem jedeme do Gayi. Domnivame se, ze ...

31. 05. 2009 - Malajsie - Kuala Lumpur

31. 05. 2009 Vse, co jsme ve Varanasi chteli videt, bylo spatreno, ted uz v ...

05. 06. 2009 - Malajsie - vychod poloostrova

05. 06. 2009 V 8.30 odjizdime luxusnim klimatizovanym autobusem z Kuala Lumpur. ...

17.06.2009 - Malajsie - Borneo

17.06.2009 Mraziva noc. Takto preklimatizovana jsem jiz dlouho nebyla. V 5.00 r ...

25.06.2009 - Singapore

25.06.2009 Nektere dny se vubec nic nedeje, a tak neni o cem psat. To je presne ...

30.06.2009 - Indonesie - Bukit Lawang, Sopky Berastagi, Lake Toba

30.06.2009 Nas posledni den v Malajsii. Zbyva jen dodelat blog, nakoupit par ...

10.07.2009 - Indonesie - Lake Toba, Bromo Tengger Semeru National Park

10.07.2009 Pujcili jsme si motorku a jedeme se pojet kolem ostrova. Ve ...

16.07.2009 - Indonesie - Bali

16.07.2009 Cesta je dost bojova, nejak se nemuzeme usadlit a vzadu je neustaly ...