04. 06. 2018

25.04.2009 Naprosto odpocinkovy den. Je to potreba po tak intenzivnim zazitku. Vetsinu casu travime na internetu, musime se podelit o nase zazitky s prateli.

26.04.2009 Na pondeli jsme si domluvili rafty. Pojedeme 3 dny na rece Kaligandaki, ceka nas dasi dobrodruzstvi. Nedeli travime v Pokhare. Pujcujeme si lodku a padlujeme po jezere. Preplouvame na protejsi stranu a jdeme se podivat k budhisticke stupe. Je to na kopci asi 40 minut do kopce. Pro nas je to po treku jako nic :-) V restauraci na brehu si davame obed a padlujeme zpatky (jak kdo). Odpoledne opet travime na internetu, vecer mame informacni schuzku ohledne raftovani. Tam se poznavame s lidmi, se kterymi stravime dalsi tri dny a s nasimi pruvodci. Ne nahoda tomu chtela, ze jsou v tymu dve spriznene ceske duse Petra a Ivca :o) To bude mazec.
Foto - tri budhove

27.04.2009 Rano v 7 se vsichni schazime v kancelari spolecnosti Paddle Nepal. Spolecnost vlastni Nepalec se svou manzelkou Kanadankou. Jde videt, ze to jsou profici, a nezapre se ani vliv zapadu. Maji to opravdu vymakane. V 7.30 na nas jiz venku ceka autobus s nalozenou vyzbroji, a to vse na strese autobusu. Jedeme asi 3 hodiny na misto vypluti. Vse se vyklada z autobusu, jde se pro vodu, ze ktere se pomoci chlorovych kapek dela voda pitna. Zase budeme 3 dny pit vodu z bazenu :-) Jede s nami sedm Nepalcu. Dva kormidelnici raftu, jeden, co se zaucuje, dalsi tri jedou na kajacich (zachranne kajaky), jeden z nich je profesionalni fotograf a kameraman. Vzdy predjede celou skupinu, zastavi na brehu a foti. Sedmy Nepalec vesluje na velkem clunu, ktery prevazi jidlo a vse potrebne. Vsichni Nepalci dohromady vari a pripravuji nam snidane, obedy a vecere. Je to opravdu neskutedne, jake dobroty se daji vykouzlit v polnich podminkach. Nutno podotknout, ze hlady jsme nebyli ani minutu. Sikovni kluci, sikovny management.
Po obede vyrazime na vodu. Vsechny nase veci se skladaji do nepromokavych pytlu a lanami se upevnuji na raft. Jedou dva rafty, tri kajakari turisti, tri Nepalci v kajacich a jeden velky clun se zasobami. Na nasem raftu jsme ja, Peta, Martina, Ceska Iva, Holandanka Titia, Nepalec, ktery se zaucuje,  a Santos kormidelnik. Posadka druheho raftu: 2 Australani, 2 Anglicanky a 2 Danky a Min, nas vedouci a zaroven majitel Paddle Nepal. Na kajacich jedou 2 Australani a Ceska Petra. V podstate nevim, co nas ceka. Raftovat jsme byli jenom jednou v Norsku, ale to bylo jen na dve hodiny. Tady je to na 3 dny, jupiii. Ucime se zakladni povely kormidelnika a nechavame se unaset proudem reky. Voda je strasne spinava a ledova. Je to voda z tajiciho ledovce barvy sedocerne. Nikomu se nechce dobrovolne plavat, ale prichazeji prvni perejesilny proud a vsichni jsme mokri jako mysi. Reka je misty klidna, misty najizdime do rychlych spadu a pereji. Je to mazec. Nas kormidelnik je opravdove cislo. Schvalne s nami najizdi na kameny a je jasne, ze nas chce vykoupat. To se mu ale prvni den nedari. Kolem ctvrte odpoledne kotvime, vsechny veci jdou na breh, rozbijime tabor, stavi se pristresky, pod kterymi se bude spat, kope se dira na zachod, zacina se varit vecere. Je to super kempovat a spat temer pod sirym nebem. Vecer se samovolne spusti poklidnejsi vecirek, kteremu jasne dominuje pullitrovka moravske merunkovice, kterou jsme privezli ze Znojma (skoro 4 mesice byla v Lencinym batohu a projela s nam Indii, Laos i Thajsko). Vsem moc chutnala a vecer se nesl v duchu ceskiiiii :o)
Foto - tam nekde je raft s nasi posadkou
Foto - zasobovaci raft to taky nemel jednoduche
Foto - Peta na kajaku a tady
Foto - Siva nam na cestu pozehnal
Foto - posadka naseho raftu Foto - kajakari nas zdravi ze brehu

28.04.2009 Svita. Vsichni vyspani do ruzova, chysta se snidane, Peta si cte a najednou zacne skakat a strhava ze sebe kalhoty. Bodnul ho skorpion (Hajzlik jeden. Nechal jsem ho zit :o). Nevime, jestli mu do kalhot zalezl pres noc nebo jak ted sedel v pisku. Kazdopadne Min, nas vedouci, nas ujistuje, ze tento skorpion neni jedovaty. Musime mu verit. Po snidani vse balime, vse zpet na rafty a na clun a jde se na reku. Dnes je to podstatne divocejsi, vetsi spady a pereje (raft), Santos s nami chce hrat nejakou hru na faftu. Prvne si vsichni stoupneme, chytneme se za ruce, zaklonime se, a to uz Santos bezi prostredkem raftu a my jsme vsichni ve vode. Odplata je jista :-) Dopoledne je hodne akcni. Pereje, vlny, viry, raft narazi na kamen (umyslne pod vedenim Santose), naklani se na levou stranu a dva clenove posadky opousti palubu. Ja s Petou se vynorujeme z viru, proud vody nas zene dal. To uz nam vsichni z raftu podavaji padla a vytahuji nas zpet do raftu. To byl narez, adrenalin jako blazen. Dneska je to super dobrodruzstvi. V poledne zastavujeme na brehu a delame obed. Pak nas ceka dalsi raftovani a vecer opet rozbijime kemp, delame velky ohen, pomahame pripravovat veceri. Dalsi moc prijemny vecer pod hvezdami. Kdo ma chut a energii zustava u ohne a s nasimi pruvodci vecirkujeme s trochou nepalskeho rumu do pulnocnich hodin. Jakobychom se znali odjakziva.

29.04.2009 Obcasna slozita rana :o) Dnes se raftuje jen dopoledne. Zase se nedobrovolne koupu v perejich, ale vetsi cast reky je klidna, musi se padlovat. Kdo chtel, mohl si zaplavat  v rece, brr, studene jak kus ledu, ale osvezujici. Dnesni sjezd byl opravdu relaxacni. Kolem poledne priplouvame do mista vylodeni, chysta se obedvse se naklada na a do autobusu a jede se zpet do Pokhary. Na hotelu si davame sprchu, smyvame spinu z reky a vsichni se schazime v Moondance restauraci na spolecnou veceri. Tridenni raftovani a kempovani bylo bozi. Stalo by urcite za to zkusit to na podzim, kdy je po monzunech, voda je cista, je teplejsi a je ji podstatne vic.
Foto - spolecne foto naseho raftu
Foto - Czech team Czech team v mirnem pomateni smyslu?
Foto - velke spolecne foto

30.04.2009 Louceni s Pokharou. Dopoledne si jdeme prohlidnout fotky z raftu do Paddle Nepal. Je to bomba. Potkavame se s Titiou a dalsimi z nasi vypravy. Marta si jeste pujcuje kolo a objizdi Pokharu a vychytava posledni darky. Vecer si jdeme vyzvednout CD s fotkami do Paddle Nepal a spolecne s Titiou, Petrou a Ivou jdeme na veceri do nasi oblibene restaurace Rainbow. Maji tam televizi a DVD prehravac, tak s vsichni dohromady divame znovu na fotky a minime se utlouct smichy. Nektere se opravdu povedly. Jeste pred veceri jsme se potkali s Francouzi, ktere jsme mijeli pri sestupu z ABC. Bydleli jsme ve stejnem Guesthousu v Sinuwe. Prave se vratili z treku a zacinaji objevovat Pokharu. Behem vecere prisel prudky slejvak a vydatne zaprselo. Bylo to moc potreba, vzduch s prijemne vycistil, a co bylo nejdulezitejsi, diky desti by mela byt zitra rano dobra viditelnost.

01.05.2009 A take ze ano. Rano vstavame, vylezame na balkon a mavaji na nas hory. Jakoby vedely, ze dnes odjizdime. Cely horsky masiv nam rika Good Bye a my odjizdime smer Kathmandu. Autobus je poloprazdny, cesta vice nez pohodova. Rikam si, jaka by to byla parada, kdyby vsude jezdili turisticke autobusy. V Kathmandu jsme po druhe odpoledne. Ubytovavame se v nasem znamem Om Tara Guesthousu a vyrazime do ulic (video). Je to opravdovy sok po dvaceti dnech v divocine. Chvili si myslim, ze se zblaznim. Jeste nam vychazi cas, abychom navstivili Swayambhu stupu, centrum budhismu a tibetske komunity. Nadherne a silne misto. Uzivame si posledni veceri s Martou v restauraci Yak a nasavame nocni atmosferu Kathmandu. Vubec nemuzu uverit, ze uz utekly tri tydny a Marta nas opousti. Bylo to fakt super.
Foto - vubec nejlepsi spojeni v Nepalu je mezi Kathmandu a Pokharou - Busstation Pokhara rano
Foto - schody ke stupe Swayambhu
Foto - stupa Swayambhu
Foto - Budhovy oci
Foto - Dorje a my a Dorje
Foto - kramky se suvenyry u Swayambhu , masky
Foto - Japonsky turista
Video - pod Swayambhuvyhled na Kathmandu ze Swayambhu
Foto - na schodech

02.05.2009 Marta bali, posledni fotka s batohem na zadech, na 7.00 ma objednaneho taxika, ktery ji odvazi na letiste. Bye, Marto! A NAMASTE v Cechach! A tak jsme osireli. Bloumame po Kathmandu, prodirame se davy lidi, riksu, troubicich aut, vsichni nam chteji vsechno prodat a kolem nas se vynoruji promlouvajici stiny: "Do you smoke hashish?; Tiger balm, Tiger Balm; Yes; Sir do you want taxi?; Treking treking?;Cheap; Riksa sir?Jsme zpet v asijskem velkomeste. Chystame se tu jeste vyridit nejake veci a nakoupit darky (zabalit, odeslat) a pokud mozno co nejrychleji pryc.

03.05.2009 Chteli jsme vypadnout opravdu co nejdriv, ale nejak se nam to zkomplikovalo. Hodne nedobrovolne se zdrzime. Nepalci nam stavkuji neznamo proc, nepokoje jsou asi vsude. A navic Petovi neni moc dobre, takze take dobre, ze jsme jeste nevyrazili. Ma nejake chlapske potize a musime k doktorovi. Cas pak travime v hotelu, na internetu nebo v restauraci Yak. Uplne bozi misto, kam si v Thamelu zajit na jidlo. Porad je tu plno, obskluha prijemna, jidlo vyborne a ceny velmi nizke. Chodime sem kazdy den, uplne jsme podlehli :-)
Foto - ulice Kathmandu - Thamel
Foto - namesti Thamel Chowk
Foto - riksa jak z pohadky

04.05.2009 Petovi se ulevilo. Dnes jsme se rozhodli, ze kdyz tu tedy tak tvrdneme, mohli bychom zajit na indickou ambasadu a vyridit si tranzitni viza na 31. cervence, kdy priletime do Delhi. Na ambasade vyplnujeme nezbytne dokumenty a pridavame se asi ke stovce cekajicich turistu. Nase poradove cislo je A53, ale vzhledem k tomu, ze ostatni maji take listecky s pismenem F, jsme v poradi asi sti. Cekame. A cekame dlouho, asi 3 hodiny. A pak to vse prichazi. Hura! Jsme konecne na rade. Vitezne predavam sve dokumenty, indicky urednik se v tom chvili prehrabuje... Ne, to se mi snad jenom zda. Ze to nejde? Proc proboha? Nerozumime. Urednik neochotne vypusti vysvetlujici vetu, jejiz vyznam se ztraci v rousce, kterou ma na obliceji. Vola dalsiho k prepazce. Jsem fakt nasr.... Vsechno to mackam i s fotkama a leti to do kose. Ach jo! V Asii jsou nekdy nektere udalosti velmi nepochopitelne a slozite. Evrospsky mozek je tezko dokaze rozlustit. Kazdopadne, cely problem byl v tom, ze Indie vydava viza platna pouze ode dne pozadani. Coz znamena, ze tranzitni viza na 31.7. je nutne vyridit tesne pred odletem. A tak chvili panikarim a pak uz jenom doufam, ze se nam to podari vyridit nekde v Indonesii nebo Malajsii. Musim se jit nekam rozdychat. Je to opravdu deprimujici, kdyz clovek stravi pul dne nekde vyrizovanim neceho, co stejne nevyridi. Uf.

05.05.2009 Petovi uz je skoro uplne dobre. Dnes sel na kontrolu a doktor mu pobhlahopral, ze problematickou bakterii si dovezl z Ceska a ta je kamaradska a da se bez problemu zlikvidovat antibiotiky. Kdyby to byla Nepalska, ci Asijska bakterie, bylo by to o dost horsi. Nafasoval prasky na 14 dni. Cestou z nemocnice jsme si koupili jizdenky do Khakarbity na indicke hranice, jupiiii! Odjizdime zitra odpoledne v 16 hodin. Po obede vyrazime na jednu z nejvetsich stup sveta Stupu BoudhanatStupa a jeji okoli se po roce 1959 staly centrem Tibetskeho exiloveho budhismu v Nepalu (v r.1959 Cina obsadila silou Tibet). Tibetane chodi okolo stupy, mumlaji si polohlasem mantry, roztaceji stovky modlitebnich mlynku po obvodu. V jednom z mnoha budhistickych chramu nam mnich pozehnal privesky. Velke, vzdusne, klidne a silne misto, kde se nam libilo (video). Kupujeme jeste posledni drobnosti, odesilame balik do nasi zeme, dychame posledni kathmandsky smog a vecer vecerime u Yaka, jak jinak. Dnes tu maji obzvlaste narvano. Je tu velky stul Nepalcu s detmi, nejaka oslava, meli jsme stesti, ze jsme chytli stul. Pri cekani na jidlo dopisuji svuj denicek. Strasne mi kruci v brichu. Jestli mi to jidlo brzy nedonesou, tak jim tady asi umru hlady :-(
Foto - masky
Foto - v budhistickem chramumnich s Lenkou
Foto - stupa Boddhanat 1234
Foto - Lenka na stupe (na prvni patro se mohlo vystoupit)
Foto - posvatny zvon u stupy, bohate zdobeny posvatnymi texty a vyjevy
Foto - jedna z mnoha demonstraci v ulicich Kathmandu - video

Články

05. 01. 2009 - Sbaleno

Překulily se svátky a datum odletu nám dýchá na záda. Veškerá možná očkování jsm ...

10. 01. 2009 - Delhi

V patek 9. 1. se sesly nase cesty na Londynskem letisti Gatwick. Presne podle p ...

13. 01. 2009 - Agra - Taj Mahal

Rano se probouzime, resp. nas budi hotelier, ze se musime zapsat, je sest rano, ...

16. 01. 2009 - Jaipur

16. 01. 2009 rano vstavame v 5.00. Balime a verime, ze ze vcerejsiho vecera ...

18. 01. 2009 - Jaipur to Pushkar

18.01.2009 vstavame, balime a vyrazime dal. Na recepci doplacime jednu noc a ...

20. 01. 2009 - Ajanta, Ellora

20. 01. 2009 rano snidame, naposledy v nasem suprovem hotylku. Balime a vyrazime ...

24. 01. 2009 - Kerala

24.01.2009 o pul osme rano prijizdime do Bombaje. Bereme taxika na letiste - v ...

29. 01. 2009 - Trek z Top Station

29. 01. 2009 v 8.00 rano jedeme busem na Top Station, davame caj v mistni boude, ...

01. 02. 2009 - Kumily

01. 02. 2009 Snidame na verande, pereme pradlo a vyrazime do prirodni rezervace ...

03. 02. 2009 - Varkala

03. 02. 2009 vstavame brzy, je to mor, v 5.50 chytame bus do Kottayam. 3.5 ...

09. 02. 2009 - Pondicherry, Mamallapuram

09. 02. 2009 v 5.30 rano vystupujeme ve Villupuram a autobusem jedeme do ...

15. 02. 2009 - Thajsko, Laos Vientiane

15. 02. 2009 15 minut po pulnoci startuje z letiste Chennai nase letadlo do B ...

20. 02. 2009 - Laos - Luang Prabang, Nong Khiaw, Muang Ngoi

20.02.2009 rano v 5 hodin prijizdime do Luang Prabang. Jizda byla opravdu dost ...

25. 02. 2009 - Luang Namtha, Muang Sing - Trek

25. 02. 2009 Rano se prochazime mesteckem Luang Namtha, na nadrazi zjistujeme ...

01. 03. 2009 - severni Thajsko

01. 03. 2009 Vstavame hodne brzy, vydavame se na nadrazi zjistit bus do Xouei ...

19. 03. 2009 - jizni Thajsko - pokracovani

19. 03. 2009 Dopoledne relaxujeme, na obed vyrazime do Thong Saly, na nas ...

25. 03. 2009 Severozapadni Indie

25. 03. 2009 ... a nechci se probudit. Ale Lenko, nemuzes byt takova mekkota. ...

29. 03. 2009 Indie - Dharamsala, Rishikesh

29. 03. 2009 Dnesni den budeme travit na ceste, to je vic nez jasne. Nejprve se ...

09. 04. 2009 Nepal - Kathmandu, Pokhara

09. 04. 2009 Kolem poledne opoustime Rishikesh a sbernym tuk tukem jedeme do ...

15. 04. 2009 - Trek Annapurna Sanctuary 1

15. 04. 2009 Brzy vstavame, dobalujeme, snidame, nepotrebne veci pro trek ...

15. 04. 2009 - Trek Annapurna Sanctuary 2

22. 04. 2009 Vstavam ve 4.00, abych se sla podivat na hvezdy. Je to uzasne, jako ...

25. 04. - 05. 05.2009 Nepal Pokhara rafty zpět do Kathmandu

25. 04. 2009 Naprosto odpocinkovy den. Je to potreba po tak intenzivnim zazitku. ...

06. 05 - 20. 05. 2009 Darjeeling, trek v Sikkimu

06. 05. 2009 Poslednich par hodin v Kathmandu. Balime batohy, zda se mi, ze uz ...

21. 05. 2009 - Bodghaya

21. 05. 2009 Dopoledne jeste zaridit par veci, na internet, posledni setkani s ...

27. 05. 2009 - Varanasi

27. 05. 2009 Vstavame pred patou a tuk tukem jedeme do Gayi. Domnivame se, ze ...

31. 05. 2009 - Malajsie - Kuala Lumpur

31. 05. 2009 Vse, co jsme ve Varanasi chteli videt, bylo spatreno, ted uz v ...

05. 06. 2009 - Malajsie - vychod poloostrova

05. 06. 2009 V 8.30 odjizdime luxusnim klimatizovanym autobusem z Kuala Lumpur. ...

17.06.2009 - Malajsie - Borneo

17.06.2009 Mraziva noc. Takto preklimatizovana jsem jiz dlouho nebyla. V 5.00 r ...

25.06.2009 - Singapore

25.06.2009 Nektere dny se vubec nic nedeje, a tak neni o cem psat. To je presne ...

30.06.2009 - Indonesie - Bukit Lawang, Sopky Berastagi, Lake Toba

30.06.2009 Nas posledni den v Malajsii. Zbyva jen dodelat blog, nakoupit par ...

10.07.2009 - Indonesie - Lake Toba, Bromo Tengger Semeru National Park

10.07.2009 Pujcili jsme si motorku a jedeme se pojet kolem ostrova. Ve ...

16.07.2009 - Indonesie - Bali

16.07.2009 Cesta je dost bojova, nejak se nemuzeme usadlit a vzadu je neustaly ...