06. 06. 2018

05. 06. 2009 V 8.30 odjizdime luxusnim klimatizovanym autobusem z Kuala Lumpur. Takovym autobusem jsem jeste nejela. Pouze tri sedadla v rade vedle sebe (1+2), ktera jsou velka jako v letadle bussines class s operkou na nohy, takze clovek muze v podstate prirozene lezet. Na klimatizaci jsme se vyzbrojili mikinami a satky, ale na autobus sviti slunicko, ktere teploty trochu vyrovnava. Je to paradni jizda. Kolem poledne vystupujeme v Cameron Highlands v mestecku Tanah Rata. Cekame utok v podobe nabizeni ubytovani a odvozu a jsme dost prekvapeni. Na nadrazi je par Malajcu, kteri rozdavaji barevne letacky (format A5, kridovy papir) s nabizenym ubytovanim. Nikdo nikoho do niceho nenuti, nevnucuje se. Chvili nam trva, nez to pochopime. Asi se musime ze zacatku chovat divne. Jsme odtaziti, vyplaseni, neduverivy, naprosto normalni indicky reflex. Volime Father's Guesthouse a pan nas odvazi zadarmo dodavkou. Je to nadherny komplex, spousta zeleni, hriste, zahony s kvetinami, venkovni terasa, zastresena terasa, spolecenska mistnost s televizi a DVD (mozno si poustet filmy), restaurace, internet. Proste nechapu. Vybirame si pokoj za 30 ringitu (160 Kc) v jednom z velkych bungalovu, se spolecnou sprchou a zachodem v pristavku. Je to tu nadherne. Pripadam si jako v nejakem kempu uprostred lesu v Alpach. Mestecko je asi 10 minut chuze, jsou tam ruzne obchudky, spousta jidelen, uroven jako v Evrope. Porad si na to nemuzeme zvyknout. Je tu i spousta turistickych informaci, a tak zjistujeme moznosti. Chteli jsme jit na nejaky trek, ale spis to vypada na denni vylety. Kupujeme mapu a planujeme zitrejsi den. Vecer kuchame nas prvni durian. Fakt to smrdi. Pripomina to delsi dobu nemyte panske zachodky, ale chutove je to moc zajimave. Plod je hodne hrotaty a picha. Jakoby jste kuchali krokodyla. V duzine je ulozeno 6 podlouhlych semen, obalenych zlutou hmotou. A to je to o co tady predevsim jde. Konzistence se da prirovnat k ridsimu hladkemu testu. Casem se chut v hlave rozlezi a dostanete chut na dalsi kousek. Za par dni, aniz by jste ho znovu ochutmali zjistite, ze durian milujete. Proste na tom neco je a ne nadarmo se mu v Asii rika "Kral ovoce".

06.06.2009 Noc byla chladna, moc dobre se spalo, ani vstavat se skoro nechce. Ale chceme jit do lesa a vyslapnout si na kopec, takze se vykopavam z postele, pripravuji snidani a hura na vylet. Po ceste mestem si jeste rezervujeme motorku na zitra. Prochazka lesem je moc prijemna, nic sloziteho, akorat misty strme stoupani. Mijime maly vodopad, vyhlidkovou vez, ktera je uzavrena a postupne se rozpada. I presto na ni Peta samozrejme splha ;-) Po 2.5 hodinach jsme v nasem vytycenem cili, na kopci Gunung B.......... Delame si piknikodpocivame a vyrazime na cestu zpet. Jdeme jinou trasou smerem k dalsimu vodopadu. Ten uz je o trosku vetsi, ale zadne wau to neni. Jsme zpet v Tanah Rata. Byl to moc prijemny den. Zakoncujeme jej mistnim tradicnim jidlem steamboat. Je to jako ritual. Jeden set je pro 2-4 lidi. Nejdrive je na stul donesen talir se dvema typy nudli a dvema vejci ve skorapce. Pote vetsi talir s cinskym zelim, hraskovymi listy a lusky, kousky kurete, chobotnice, krevety, ruzne druhy jejich tofu a nekolik testovitych tvaru. Na stole je horak na plynovou bombu (kartusi). Prinasi nam misky a talirky, lzicky a cinske hulky, dve naberacky, misku s pikantni omackou a jako vrchol prichazi na stul velky hrnec, uvnitr rozdelen na dve casti. V kazde casti je jinak ochuceny vyvar, jeden z nich je do cervena a je pikantni. Hrnec se polozi na horak a zapali se ohen. Ceka se, az voda zacne vrit a pak se do hrnce vse nahazi, do jednotlivych vanicek podle chuti. Peta mi rika, at zatim oloupu vajicka, a tak jedno rozbijim, abych zjistila, ze je syrove :-) Nevime, co normalne delaji s vejci, ale my si je vyklepavame do vyvaru a upravujeme je na styl vejce ztraceneho. Pozdeji jsme videli, ze spravne je vejce uvarit natvrdo. Ale nevadi. Akorat se pak Malajci pri umyvani naseho hrnce museli divit, co je tam na spodku prichycenoho :-) Zazitek uzasny, kure, vejce, zelenina, krevety a chobotnice moc dobre. Akorat to jejich tofu nic moc. Asi bychom si to podruhe nedali, ale za vyzkouseni to urcite stalo, nemluve o briskach nacpanych k prasknuti. Vecer prichazime k nasemu bungalovu. Vsude smrdi durian.
Foto - Food Court - tak se tu rika mistum, kde se chodi bastit. Vzdy nekolik stanku nebo vyvaroven na jednom miste doplnuji pripravny drinku (drinky vetsinou vrchovate s ledem)

07.06.2009 Po devate si vyzvedavame z pujcovny motorku a jedeme si uzit okoli Tanah Rata. Mame v planu navstivit nekolik mist. Po par ujetych kilometrech se dostavame do zacpy. Uvedomujeme si, ze je nedele, takze bude vsude spousta lidi. Jako prvni navstevujeme motyli farmu a potvrzuji se nam nase predpoklady. Spousta aut, rodiny, vsude kricici deti. Holt se ale neda nic delat. Motorka je stejne vyborna, protoze je mala. A Peta, po peti mesicich temer jako zkuseny Asiat, se propleta mezi auty a predjizdi cele kolony tak, jak to delaji vsichni na motorkach. Jinak se to tu ani neda. Ale je to bezpecne. Malajci na silnici uz zdaleka nejsou tak sileni jako Indove. Na motyli farme je vice atrakci, broucijesterkyleguani, pavouci, hadi, nejvice nas asi zaujali tvorove, kteri vypadaji uplne jako listi nebo vetve. Motyli zahrada je cela obehnana pletivem a doted si nejsme jisti, jestli ti motyli byli zivi. Tedy, nekteri urcite ne, ale tezko rict, jak na tom byl ten zbytek. Moc krasna je i zahrada s ruznymi kvetinami. Je zde spoustu atrakci jako jahodove farmy,kde si navstevnici mohou nasbirat sve vlastni jahody a navstivit jahodove obchody. Jahody se pestuji v kvetinacich. Malajci jsou z jahod zcela uneseni a nevahaji za vanicku vlastnorucne natrhanych jahod dat tolik co za tri dobre obedy. Nutno podotknout, ze kdyby se takovy chudaci urodili nasemu ceskemu zahradkari, rychle by je rozmackal s cukrem, aby tu ostudu nahodou nevidel soused :o) Navstevujeme cinsky budhisticky chram Sam Poh, vceli farmu, kde si kupujemem med na ochutnani. Projizdime cajovymi plantazemi, poli s matou a watercress (bohuzel nevim nazev v cestine), zastavujeme se v BOH cajove zahrade a tovarne. Moc krasny vyhled z kopce na cajove plantaze vsude kolem. Dnesni den zakoncujeme nakupem letenek z Malajsie do Indonesie, po Indonesii a zpet do Kuala Lumpur. Je neuveritelne, jak jsou letenky levne. Platime od 180 do 500 Kc za let (podle vzdalenosti), a to pro oba. Opravdu neuveritelne. Koupili jsme dohromady 4 letenky. To si zaletame :-)
Foto - na motyli farme si muzete koupit mrtvolku a dat si ji doma na zed
Foto - cinsky budhisticky chram Sam Poh - uvnitrgompakachlikymaska

08.06.2009 Dnes mame namireno na sever Malajsie na ostrov Penang. Toto misto nam bylo doporuceno mistnimi. V 8.00 odjizdime autobusem z Cameron Highlands. Cestovani autobusy po Malajsii je luxus, nadmiru pohodlne a rychle. V jednu odpoledne jsme v pristavnim meste Butterworth, kde si davame obed a odkud nam jede lod na ostrov. Jsme trochu v soku, na ostrove se tyci mrakodrapy a Georgetown vypada na velkomesto. Prejizdime lodi na ostrov a nasedame do autobusu smer Batu Ferringhi. V pruvodci jsme vycetli, ze by tam melo byt levnejsi ubytovani a klidneji. Jedeme asi hodinu v dopravni zacpe a nestacime koukat. Takova civilizace, tolik velkych budov, vsude zastavba. Prijizdime do Batu Ferringhi a porad nevychazime z udivu. Bary, restaurace, hotely, vidime sice ze silnice more, ale kdo vi, jestli se tu vubec da koupat. Nejak se nam tu nelibi. Vystupujeme z autobusu a ja uz ted vim, ze chci jet pryc. Mozna jsou tu na Penangu i pekna mista, ale pro nas je ostrov az prilis industrial. Jdeme si na drink a vymyslime dalsi plan. V podstate neni co resit. Nasedame na autobus kterym jsme prijeli (mel pauzu na konecne) a jedeme zpet do pristavu. Dereme se dopravni zacpou. Prejizdime prevozem zpet do Butterworthu a modlime se, ze nam neco pojede do Kota Bharu. Dalsi misto, ktere chceme navstivit. Respektive ostrovy Perhentian na vychodnim pobrezi. Mame stesti. V 22.00 odjizdi autobus nasim smerem. Jasame. Jdeme si na veceri a cekame. Nas autobus je jako vesmirna lod, a to jak zvenku, tak i zevnitr. Ve 3 rano zastavujeme a ridic nam radi, ze toto je nejlepsi misto, odkud se dostat na nas ostrov. Bereme si taxika do pristavu Kuala Besut.
Foto - na prevozu - ochutnavame ovoce, ktere tu prodavaji v jakesi lazni na kazdem kroku. Je to sladko slane a nechutna nam to :o(

09.06.2009 Kupujeme listky na rychly motorovy clun a obsazujeme lavicku, kde minime dospat noc. Prvni clun startuje v 7.30. Samotna jizda je jiz zazitek. Uzivame si rychost na mori. Nechavame se vysadit na mensim z ostrovu Perhentian Kecil. Vypada to, ze jsme konecne dorazili na vysnene misto. Krasna plazpalmypruzracna voda. Tak cista nebyla ani v Thajsku. Nachazime si ubytovani v bungalowech Lemon Grass Chalet. Mame chatku par metru od more, je tu opravdu uzasne. Po dlouhe dobe jsme zase u more, a tak si to uzivame. Cvachtame se v mori, zkoumame ryby a podmorksy zivot, hazime si talirem maximalni relax. Vecerime v jedne z restauraci na plazi. Delaji tady vsude BBQ, griluji ruzne ryby. Ja si davam Sting Ray, coz nevim, co je to cesky, ale vypada to hodne podobne jako rejnok. Peta si pochutnava na kureti. Uplne orgie, mnam.

10.06.2009 Vstavame na vychod slunce, jahu, zivot na plazi. Teploucko i v noci, clovek tady nemusi temer nic resit. Jedine, co tu trochu kazi pohodu, jsou krveziznivi komari, kteri me zerou bez ustani.  Mame sice repelent, ale je to nejaky na prirodni bazi, musime holt kopuit poradnou chemku, jinak me ti hajzlici sezerou za ziva. Uzivame si plazovy den. Jedeme se podivat taxikem na druhy ostrov, kde se take rekreuji bohaci v luxusnich resortech. Kdyz se na ne clovek diva, tak v tech plavkach na tom lehatku vypadaji uplne jako vsichni ostatni :o) Je tu opet nadherne. Cely den se potapime a pozorujeme ryby a koraly. Taky jsme potkali varana. Mel urcite pres metr.Tak obrovske a barevne ryby jsem jeste nevidela. Proste je to bozi.

11.06.2009 Dnes je trochu pod mrakem, nad ranem hodne prselo. Snidame v nasi restauraci a premyslime, jestli jet na snorchlovaci vylet. Vypada to, ze se vyjasni, a tak vyrazime. Slibeny mame zelvy, zraloky, koraly.... Tak to jsme teda zvedavi. Na rychlem motorovem clunu jezdime po mori a jsme vzdy vysazeni na miste, kde je vzdy neco zajimaveho. Skaceme do vody a pozorujeme ryby a koraly vsech moznych barev a tvaru. Treti zastavka je zraloci. Budeme plavat ve skupine v cele s Malajcem, ktery ridi lod. Zralok, zralok, vsichni plaveme tam, kam ukazuje Malajec. Uplne super. A za chvili druhy zralok, minimalne metrovy. Chvili ho pronasledujeme, mame ploutve, takze se muzeme pohybovat dostatecne rychle. Po zralocich zastavujeme v "rybarske" vesnici. Z vesnice uz zbyl jen nazev a rybarske lode v pristavu. Jinak vse pro turistu a stavi se tu nove hotely. Davame si obed. Lepsi tom yam (typicka malajska polevka) jsem jeste nejedla. Po obede nas cekaji slibene zelvy. Nemuzu tomu uverit. Obrovske, pres metr velke zelvy. Dohromady jsme videli tri. Jedna z nich vyplavala az na hladinu a vystrcila hlavu. Byli jsme od ni necely metr. Posledni zastavka v koralove zahrade, nadherne koraly, spousta ryb. Jsem zase jako dite o Vanocich. Videla jsem zraloky a zelvy, jsem stestim bez sebe. Posledni BBQ na ostrove a zitra hura do Kota Bharu.

12.06.2009 Snidame na zaprazi. Mezitim co cekame na odvoz, jine lodi uz privazeji cerstvou davku batuzkaru. Vyrazime smer mainland (pobrezi).
V Malajsii je tak nejak vsechno podle planu. Kdyz ma jet lod, tak jede, kdyz ma jet autobus, tak taky jede. Vse ma proste svuj rad a nam to po Indii zacina pripadat trochu jako nuda. V poledne jsme v nasem cili, meste Kota Bharu. Mesto neni zajimave zadnymi pamatkami, ale predevsim tim, ze je muslimske se silne zakorenenymi tradicemi. Tak konecne spetka z prave Malajsie. I kdyz je to celkem velke mesto, je tu pohoda. Vse je v dosahu pesmo. Prirovnala bych to k mestu Nakhon Si Thammarat v Thajsku (moji rodice vi, o cem je rec). Lide jsou tu moc prijemni, nikdo nas neotravuje, spis naopak. Mistni chteji pomoci, smeji se na nas a nekteri si dokonce vzajemne klepou na ramena a ukazuji na nas prstem. Jsme tu par hodin a moc se nam tu libu. Asi nejvetsi atrakci dnesniho dne je vecerni trh s jidlem. Jak stvorene pro gurmany. Prvni chod je jasny. Tradicni malajska modra ryze, ke ktere se ji ryba, neco jako rybi karbenatek, nakladany cesnek a vse je promichano s nejako palivou omackou a strouhanym prazenym kokosem. Mnam. Pak jeste ochutnamvame dalsi speciality z grilu a zakoncujeme to u sladkeho stanku. Ja ty asijske trhy tak miluju!
Foto - opet mame plne bruchy, ale nikomu ani muk

13.06.2009 Rano delame vypravu na nedalekou plaz Pantai Irama. Moc se tesim, ze se trochu ochladim v mori. Jeden z taxikaru nam dela dobrou cenu, a tak jedeme taxikem. Plaz je velka, dlouha, ale zadne koupani se konat nebude. Uplne jsem zapomnela, ze jsme v ortodoxne muslimske casti Malajsie, kde se zenska tela nevystavuji. Ba naopak. Muslimky se vrhaji do vln ve svem obleceni se zahalenymi hlavami. No nic, na koupani me hned prechazi chut. Davame si ledovy caj a hrajeme karty, cteme si, travime prijemne dopoledne mimo mesto. Zpet si chceme vzit opet taxika, ale zastavuje nam moc prijemny pan, ktery na zrovna cestu do Kota Bharu. Svezl nas uplne zadarmo. Odpoledne navstevujeme kulturni centrum Gelanggang Seni, kde mame moznost nahlednout do mistnich tradic. Bubnovani na velke bubny, ktere je tradicni pro svatky (i cumilove byli prizvani), hazeni kacou (4 kg tezke kovove kolo, na ktere se namota silny provazjeden to silou vymrsti, druhy chytne a pak se kaca umisti do stojanu, podmazne se olejickem a tam se porad dal toci. Vyhrava ten, komu se toci nejdele), vyrabeni draku (silna mistni tradice, na pobrezi se jednou do roka konaji mezinarodni zavody a drak je take na vyrazen na mincich), batikovani latek, stinove loutky. Vse je moc zajimave. Den zakoncujeme opet kde jinde nez na nocnim trhu s jidlem. Opet volim modrou ryzi se vsim ostatnim. Je to kulinarsky zazitek :-)
Foto - spanila jizda
Foto - poulicni prodavac solenych susenych sepii. Vynikajici slana zvejkacka.

14.06.2009 Z Kota Bharu se presouvame rannim autobusem do Kuala Terengganu a dalsim spojem do Marangu, odkud jiz jezdi lode na ostrov Pulau Kapas (cestou do pristavu). V Marangu jeste nakupujeme zasoby ovoce a v 16.30 opoustime pevninuPulau Kapas je maly ostrov s nekolika resorty a jednou restauraci na plazi. Najit ubytovani neni uplne jednoduche. Levne chajdy jsou plne. Nakonec volime variantu Captain's Longhouse, pokoj za 80 ringitu vcetne snidane. Je to pohodove misto, Captain je spravny typek (Captains blog). Vitalni cool duchodce s nepostradatelnou fajfkou a holou hlavou. More je teple a ciste, co vic si muzeme prat? U Captaina na resortu se nevari, a tak po aplikaci huste vrstvy repelentu vyrazime na plaz do jednoho z resortu na veceri. Je tu spoustu komaru, vzdyt jsme taky uprostred ostrovni dzungle. Captain ale rikal, ze tu neni malarie ani dengue, a tak se cela poseta stipanci znacne uklidnuji. Me ti komari proste zboznuji.
Foto - had, ktery si usmyslel, ze bude zit s nami. Captain se ho i pokousel odnest, ale vzdy se priplazil zpet. Tak uz nezbyvalo nic jineho, nez patricne a durazne poucit hosty. Zeleny spolubydlici bydlel na verande.

15.06.2009 Cteci odpocinkove rano nasleduje akcnejsi vylet na kanoi kolem ostrova. Respektive plujeme podel pobrezi na maly ostruvek Gemia (ten v dali) a zpet. Gemia je soukromy ostrov. Je to jen pro hosty mistniho resortu. A tak kanoi parkujeme z druhe strany a jdeme zkoumat podmorsky zivot. Pekne koraly, spousta ryb, dokonce jsme videli i nektere ryby, ktere jsme jeste predtim nespatrili. Vracime se zpet na kanoi a jednoznacne jsme odpocinku jaksi presyceni. Nevim, cim to je, ale ani Peta ani ja nejsme plazovi tvorove. Naprosto nas to psychicky nici se nekde valet, a tak propocitavame dny a vecer sedime v jedinem luxusnim resortu kde maji internet a kupujeme letenku na Borneo. Tam jsme si naplanovali plavbu po rece a nekolik dni v dzungli v mistnich vesnickach. Adrenalin v krvi stoupa, hrozne se tesime na dobrodruzstvi. Verime, ze vse klapne podle nasponovaneho planu.
Foto - delivery (zasobovani)

16.06.2009 Lodi z ostrova do Marangu, z Marangu asi po hodine a pul cekani do Kuala Terengganu. Tak plnym autobusem jsme jiz dlouho nejeli. Skoro jako v Indii. Velky bagle na zadech, v ruce mosnu a celou cestu vlaju na schodech autobusu. Nastesti me osvezuje vzduch, ktery proudi otevrenymi dvermi. Jinak bych padla. Na nadrazi si davame obed, kupujeme si listky na nocni luxbus do Kuala Lumpur, zbytek dne cekame, jime, pijeme, cteme, hrajeme karty, internetujeme.... V 22.00 odjizdime smer KL.
Foto - Bata je znam po cele Asii. Kdyz jsme rikali, ze ten pan je Cech, nebyli schopni pochopit, ze Bata je jmeno. Pro ne to je neco jako Sony. Proste znacka. (jo a jeste tady vsude prodavaji cesky Durex - proste ceske firmy jdou v Asii az na telo)
Foto - trochu architekrury Kuala Terengganu
Foto - jedna fotka pro navstevy

Články

05. 01. 2009 - Sbaleno

Překulily se svátky a datum odletu nám dýchá na záda. Veškerá možná očkování jsm ...

10. 01. 2009 - Delhi

V patek 9. 1. se sesly nase cesty na Londynskem letisti Gatwick. Presne podle p ...

13. 01. 2009 - Agra - Taj Mahal

Rano se probouzime, resp. nas budi hotelier, ze se musime zapsat, je sest rano, ...

16. 01. 2009 - Jaipur

16. 01. 2009 rano vstavame v 5.00. Balime a verime, ze ze vcerejsiho vecera ...

18. 01. 2009 - Jaipur to Pushkar

18.01.2009 vstavame, balime a vyrazime dal. Na recepci doplacime jednu noc a ...

20. 01. 2009 - Ajanta, Ellora

20. 01. 2009 rano snidame, naposledy v nasem suprovem hotylku. Balime a vyrazime ...

24. 01. 2009 - Kerala

24.01.2009 o pul osme rano prijizdime do Bombaje. Bereme taxika na letiste - v ...

29. 01. 2009 - Trek z Top Station

29. 01. 2009 v 8.00 rano jedeme busem na Top Station, davame caj v mistni boude, ...

01. 02. 2009 - Kumily

01. 02. 2009 Snidame na verande, pereme pradlo a vyrazime do prirodni rezervace ...

03. 02. 2009 - Varkala

03. 02. 2009 vstavame brzy, je to mor, v 5.50 chytame bus do Kottayam. 3.5 ...

09. 02. 2009 - Pondicherry, Mamallapuram

09. 02. 2009 v 5.30 rano vystupujeme ve Villupuram a autobusem jedeme do ...

15. 02. 2009 - Thajsko, Laos Vientiane

15. 02. 2009 15 minut po pulnoci startuje z letiste Chennai nase letadlo do B ...

20. 02. 2009 - Laos - Luang Prabang, Nong Khiaw, Muang Ngoi

20.02.2009 rano v 5 hodin prijizdime do Luang Prabang. Jizda byla opravdu dost ...

25. 02. 2009 - Luang Namtha, Muang Sing - Trek

25. 02. 2009 Rano se prochazime mesteckem Luang Namtha, na nadrazi zjistujeme ...

01. 03. 2009 - severni Thajsko

01. 03. 2009 Vstavame hodne brzy, vydavame se na nadrazi zjistit bus do Xouei ...

19. 03. 2009 - jizni Thajsko - pokracovani

19. 03. 2009 Dopoledne relaxujeme, na obed vyrazime do Thong Saly, na nas ...

25. 03. 2009 Severozapadni Indie

25. 03. 2009 ... a nechci se probudit. Ale Lenko, nemuzes byt takova mekkota. ...

29. 03. 2009 Indie - Dharamsala, Rishikesh

29. 03. 2009 Dnesni den budeme travit na ceste, to je vic nez jasne. Nejprve se ...

09. 04. 2009 Nepal - Kathmandu, Pokhara

09. 04. 2009 Kolem poledne opoustime Rishikesh a sbernym tuk tukem jedeme do ...

15. 04. 2009 - Trek Annapurna Sanctuary 1

15. 04. 2009 Brzy vstavame, dobalujeme, snidame, nepotrebne veci pro trek ...

15. 04. 2009 - Trek Annapurna Sanctuary 2

22. 04. 2009 Vstavam ve 4.00, abych se sla podivat na hvezdy. Je to uzasne, jako ...

25. 04. - 05. 05.2009 Nepal Pokhara rafty zpět do Kathmandu

25. 04. 2009 Naprosto odpocinkovy den. Je to potreba po tak intenzivnim zazitku. ...

06. 05 - 20. 05. 2009 Darjeeling, trek v Sikkimu

06. 05. 2009 Poslednich par hodin v Kathmandu. Balime batohy, zda se mi, ze uz ...

21. 05. 2009 - Bodghaya

21. 05. 2009 Dopoledne jeste zaridit par veci, na internet, posledni setkani s ...

27. 05. 2009 - Varanasi

27. 05. 2009 Vstavame pred patou a tuk tukem jedeme do Gayi. Domnivame se, ze ...

31. 05. 2009 - Malajsie - Kuala Lumpur

31. 05. 2009 Vse, co jsme ve Varanasi chteli videt, bylo spatreno, ted uz v ...

05. 06. 2009 - Malajsie - vychod poloostrova

17.06.2009 - Malajsie - Borneo

17.06.2009 Mraziva noc. Takto preklimatizovana jsem jiz dlouho nebyla. V 5.00 r ...

25.06.2009 - Singapore

25.06.2009 Nektere dny se vubec nic nedeje, a tak neni o cem psat. To je presne ...

30.06.2009 - Indonesie - Bukit Lawang, Sopky Berastagi, Lake Toba

30.06.2009 Nas posledni den v Malajsii. Zbyva jen dodelat blog, nakoupit par ...

10.07.2009 - Indonesie - Lake Toba, Bromo Tengger Semeru National Park

10.07.2009 Pujcili jsme si motorku a jedeme se pojet kolem ostrova. Ve ...

16.07.2009 - Indonesie - Bali

16.07.2009 Cesta je dost bojova, nejak se nemuzeme usadlit a vzadu je neustaly ...